EU-s szabályoknak megfelelően kötelező részecskeszűrőt beépíteni dízelmotoros járművekbe. Na de mit is csinál a részecskeszűrő?

Valójában egy olyan szerkezet, ami a gázolaj tökéletlen égéséből származó korommaradványt összegyűjti és elégeti, gyakorlatilag olyan, mint egy katalizátor. Ezen a szűrőn fennakadnak a korom részecskéi, néhány száz kilométer vezetés után akár 5 dkg-nyi is. Ha nem megfelelőképpen használjuk autónkat, eltömődés is kialakulhat.


(kép forrása: www.rac.co.uk)

Mivel a részecskeszűrő a kipufogórendszer része, így ha eltömődik, akkor a motor nem tud megfelelően működni, ami teljesítményromlást okoz. Főleg akkor jelent hamar problémát, ha leginkább városi környezetben használjuk imádott kocsinkat. Ha sokat vagyunk vele autópályán, akkor a korom könnyebben ki tud égni a rendszerből.

Bizonyos részecskeszűrők tudják magukat tisztítani, viszont ez többletfogyasztással jár. Érdemes inkább időközönként megtisztítani a motorral együtt , hogy ne jelenjen meg az autóban hibakód, valamint, hogy költséghatékonyabban és környezetkímélőbben tudjunk közlekedni.

Képek forrása:
reszecskeszurotisztitas.com