Egyre nagyobb népszerűségnek örvend a Gaintop carbon cleaining motortisztítás. Számos előnye miatt nem nagyon találni negatív oldalát. Na de miért nem használták ezt a technológiát és a HHO gázt korábban? Nem ismerték? Nem volt olyan kialakult háttér?

Igazából már körülbelül 40 évvel ezelőtt feltalálták a tisztításhoz szükséges gázt, mely Yule Brown nevéhez fűződik, aki egy bolgár professzor volt (eredeti neve: Ilia Valkov). Amerikában tevékenykedett a ’80-as, ’90-es években, de a gáz feltalálásának eredete még korábbi időszakhoz köthető.

A tudós 1922-ben született, majd 1948-ban került koncentrációs táborba. Saját országa elleni kémkedéssel vádolták, ezért éveken át szörnyű körülmények között élt. Később egy bányába került, ahol drága felszerelések javításával foglalkozott. 1950-ben szabadon engedték, de folyamatos zaklatások áldozata volt, így menekülnie kellett. Ausztáliában a sindey-i Villamosnérnöki Egyetemen diplomázott, majd 1974-ben szabadalom iránti kérelmet nyújtott be a HHO elektrolízis kapcsán. Bebizonyította, hogy a hidrogént az oxigéntől el lehet választani a vízben, majd az tiszta módon elégethető.

Yull Brown számos belső égésű motorral ellátott autót vezetett, közben pedig sok mérést végzett el a laboratóriumi teljesen műszeres dinamométerrel. Csapatával megállapította már 1978-ban, hogy a belső égésű motorok esetében nagyon kevés módosításhoz van szükség ahhoz, hogy úgynevezett “Brown gázzal” tudjon működni.

A hidrogén hajtású járműveknél használták a gázt, de sajnos nem tudott teret hódítani. 2014-ben, Brown halála után 16 évvel, egy amerikai cég, a Terraclean mutatta be a rendszer prototípusát, azóta a technológia már számos országban elterjedt. Valamint a gázzal történő tisztítást már egyre több autón és járművön használják, mely módszer nem csak költséghatékony, de környezetbarát is.

 

(kép forrása: www.foreigner.bg)