A belső égésű motorokra jellemző a “kokszosodás”. Ez a dízel- és a benzinmotoroknál is elkerülhetetlen. Sokan csak a kopást és a korróziót ismerik, pedig ez is nagy ellensége az autóknak.

A jelenség annak köszönhető, hogy a motor égésterének teljes felületén megjelenhet salakos, szenes lerakódás. Általában a dugattyúgyűrű hornyában, a dugattyú felületén vehető észre. A baj az, hogy ezzel csökken az égéstér térfogata, amivel a kompresszió és a teljesítmény is.

Nem utolsó sorban olyan alkatrészeket is elérhet, amikkel a kipufogógáz találkozik. Például a turbóval, szelepekkel vagy a gyújtógyertya elektródájával. Utóbbi esetbe a gyújtás pontatlanná válik, amitől a motor remegni kezd.

A „kokszosodással” az is probléma, hogy nehezen tisztítható felületeken gyűlik össze. Sok mindentől függ, de akár 1-2 éves használat és néhány ezer kilométer megtétele után előjöhet ez a probléma, legfőképpen városi használat során.

Ahhoz, hogy ezt a problémát elkerüljük, és az autót „egészségesen” tartsuk, tisztítanunk kell, amiért a család „hintója” nagyon hálás lesz. Egyrészt csökkenti a káros anyag kibocsátást, a motorzajt, növeli a motor élettartamát és javítja a motor teljesítményét. Ráadásul maga a technológia is nagyon környezetbarát. És természetesen az sem utolsó szempont, hogy csökkenti az olaj- és üzemanyagfogyasztást, tehát nagyon pénztárcabarát.