A 21. században készült motoroknak az a hátránya, hogy gyakran a nagy teljesítmény és a környezetbarát kialakítás annyira bonyolulttá teszi a tervezési és kialakítási folyamatokat, hogy a megbízhatóság rovására megy a gyártás. Mivel sok segédberendezést kell beilleszteni a környezetvédelmi szabályok betartása miatt, így olyan plusz problémák alakulhatnak ki az új autókban, amik korábban nem, vagy ritkán fordultak elő.

A motor korrodálása olyan alkatrész-hibásodást okozhat, melyeknek cseréje nem két forint (egy katalizátor ára akár 200.000 Ft is lehet, egy turbóé is nagyjából 6 számjegyű összegnél kezdődik). Az alkalmankénti tisztítással tehát nemcsak „egészségesebbé” tesszük autónkat, de a pénztárcánk is nehezebb marad.

Megoldás lehet még a megfelelő olaj használata, de az is csak ideig-óráig. A legkézenfekvőbb az olyan motortisztítás, ami a leghatékonyabb technológiát alkalmazza.

Természetesen a megfelelően változatos hajtás is kíméli a motort. Tehát az autónak szüksége van autópálya körülményekre is alkalom adtán, de nyilván ez sem helyettesítheti a megfelelő karbantartást. Be kell, hogy valljuk, a mostani autók már érzékenyebbek, kényesebbek, mint a 20. századi társaik.

Képek forrása:
www.fasrvc.com/engine-repair/
www.mymoto.com.ng